niedziela, 9 kwietnia 2017

Jak dodać projekt platformy do już istniejącej solucji.

Cześć,
dzisiaj małe tips&tricks. Na początek przepraszam za brak postów ostatnio na blogu - powody opiszę w najbliższej przyszłości - zapewniam, że są racjonalne :)

O co chodzi w temacie posta? Problemem jest dodanie nowego projektu dla konkretnej platformy w juz istniejącej solucji Xamarin.Forms. Niestety żadne IDE Xamarinowe nie posiada takiej funkcjonalności, zarówno Xamarin Studio na OS-x i Windowsie ani Visual Studio.

Xamarin Studio na OSX

Rozpoczynając projekt mojej konkursowej aplikacji popełniłem błąd i zacząłem pisać ją w Xamarin Studio na Windowsie - tam niestety platforma iOS nie jest wspierana. Miałem więc solucję z projektami Forms, Droid i Test - co zrobić, żeby dodać tam projekt na iOSa?

Rozwiązanie jest proste choć nieoczywiste. Trzeba utworzyć nową solucję o takiej samej nazwie jak obecna (ten sam package name) i zaznaczyć brakującą platformę. Fizycznie kopiujemy projekt iOS do naszej pierwotnej solucji, a następnie już w IDE dodajemy istniejący projekt, wyklikujemy dodanie referencji i gotowe.
Mnie udała się ta sztuka za pierwszym razem, a do nadrobienia miałem dodanie inicjalizacji paru nugetowych pakietów w AppDelegate oaz implementację dwóch interfejsów z DependcencyService.
Analogicznie powinno to działać w przypadku braku projektu Androidowego.

Teraz moja solucja wygląda następująco:

widok na OSX

Widok na Windowsie

0 komentarze: