czwartek, 2 marca 2017

Pytanie drugie, dlaczego?

Witam ponownie, ostatnio trochę opisałem jaką wartość biznesową moja aplikacja wniesie w życie jej użytkowników, a jeszcze zanim zacznę pisać o jej technicznych aspektach chciałbym trochę przybliżyć moją osobę i powód dla którego tutaj jestem.
Dawno dawno temu gdy zacząłem się uczyć pisać swoje pierwsze programy/strony, w moim życiu pojawił się Flash - przecudna technologia na swe czasy, a były to czasy kiedy jeszcze Flashem władała Macromedia, a nie Adobe. Gdzieś to cały czas mi towarzyszyło, zawsze się do czegoś przydawało, a to jakąś animację zrobić, a to jakiś prosty programik, i tutaj w 2006 roku wchodzi ActionScript 3.0 - mój pierwszy rok na studiach i pierwszy w pełni obiektowy język, a z rozpędu połknąłem jeszcze Adobe Flexa  - technologię do tworzenia RIA. Tak to się pięknie miało, Adobe parło do przodu,  HTML5 dopiero zaczynało się pojawiać, a ja siedziałem i klepałem w pierwszej prawdziwej pracy systemy we Flexie.
Nadszedł rok 2010, który ja i wiele innych osób uznaje za początek końca tej technologii, a chodzi o słynna wypowiedź/deklarację Jobsa https://www.youtube.com/watch?v=EMXwa9EtehE.
Ja jednak nie poddałem się, i trochę na przekór, dwa lata później, z wykorzystaniem tego samego flexa zacząłem pisać multiplatformowe aplikacje mobilne, które działają w momencie pisania tego posta całkiem nieźle. Nie oszukiwałem się i wiedziałem, że prędzej czy później będę musiał zmienić swoją wiodocą technologię na inną. Trochę później niż prędzej przyszedł do mnie XAMARIN, kórego idea jest identyczna jak Flexa (VM na Androidzie, bytecode LLVM na iOS), a ponieważ stos technologiczny Microsoftu poznałem już dawniej, jego wybór był dość naturalny. Wszystko to prowadzi mnie do miejsca, w którym jestem dziś. Chcę lepiej poznać XAMARINa, lepiej poznać c# i być lepszym programistą. Mam nadzieję, że DSP mi w tym pomoże.

0 komentarze: